Tak for din henvendelse til Falmec Danmark Service afd.
For at kunne yde en effektiv service, har vi brug for følgende informationer:
Navn, adresse, mobiltelefonnr. og e-mail. Udfyld venligst vores serviceformular på hjemmesiden falmecdanmark.dk/service eller dette link: Service formular
Benyt venligst kun denne online service.
Hvilket produkt har du brug for hjælp til?
Falmec Danmark ApS arbejder med emfang og vinkøleskabe. Der er lidt forskel på hvordan Falmec Danmark ApS håndterer serviceopgaver på disse 2 produktgrupper. Se længere nede.
Garanti eller service på timeløn & økonomi.
Garanti og reklamationsret er naturligvis efter gældende danske regler.
I forbindelse med oprettelse af garantisager skal produktets serienummer oplyses, gerne som vedlagt foto. Kopi af købsfaktura skal vedlægges. Alle øvrige serviceopgaver udføres på timeløn.
Første servicebesøg, uden for garanti eller grundet fejlmontage: 895,- kr
Øvrigt servicearbejde afregnes med 250,- kr. pr. påbegyndte kvarter.
Minimumsfakturering ½ time, tillægges kørsel 300,- kr. pr. besøg.
Betalingsform: Mobilepay til serviceteknikker ved afslutning af besøg.
Kvittering herfor eftersendes via mail. Alle oplyste priser naturligvis inkl. moms og servicevogn.
Emfang.
Serienummer på emfang kaldes K-nummer og består af 11 tal startende og sluttende med K
Dette K-nummer finder du bag fedtfilteret på indvendig side af emfanget. Det er vigtigt at vi modtager dette serienummer før første besøg, for at kunne være bedst muligt forberedt. Se her hvordan du finder nummeret: Sådan finder du dit serienummer
OBS.
En ofte set årsag til støj fra emfang er pga. forkert aftræk. Aftræk skal være i minimum samme dimension som udblæsning på emfangets motor. Typisk >Ø150mm på 800m3 motor, >Ø150mm på 950m2 motor, i enkelte tilfælde >Ø200mm på særligt kraftige installationer. Ø125mm ses på produkter med 600m3 motor. Vær sikker på at luften ikke mødet modstand og reduktioner på sin vej igennem aftrækket. Vær opmærksom på at bøjninger, installationer med langt aftræk over 3 mtr., standard taghætter/murrist m.v. kan være årsag til nedsat effekt og øget støj.
En let måde selv at fejlfinde på, er at afprøve effekt/lyd på emfang med og uden aftræk/kulfilter.
Kulfilter vil naturligt medføre modstand på emfanget motor, nedsætte effekt og øge støj.
Aftræk og ekstern motor på koldt ikke isoleret loft skal isoleres.
De her nævnte oplevelser, er desværre ofte ser og er fejlinstallationer hvor servicebesøg faktureres efter timeløn grundet pga. fejlmontage.
Ridser og defekt.
Reklamation på ridser og andre skader, kan ikke behandles som en garantisag, efter montage eller ibrugtagning. Fremsend derfor venligst foto-dokumentation inden montage og ibrugtagning, hvor det er synligt at produktet ikke er monteret og afvent en aftalte om service under garanti, inden ibrugtagelse.
Responstid.
Straks efter din henvendelse vil vores servicesystem generere et retursvar om at din henvendelse er modtaget. Senest 2. hverdage efter modtaget henvendelse, vil Falmec Danmark Service kontakte dig personligt, via en returmail eller på sms. Vi kan nu tilbyde dig en dato for første servicebesøg, inden for 7 hverdage. Vores sortiment er meget stort, hvilket desværre ikke muliggør et lokalt lager med alle reservedele. Typisk vil 1. servicebesøg omhandle fejlfinding og en efterfølgende bestilling af reservedele vil ske sammen dag. Når vi kender dato for modtagelse reservedel, bookes ny aftale om servicebesøg 2.
Hos Falmec Danmark har vi en service-koordinator, der vil holde dig informeret. Vi har vores egen servicemand, men vi gør også brug af ekstern hjælp til serviceopgaver. Vi vil gøre alt for at håndtere denne opgave, hurtigst og bedst muligt. Alle garanti og servicebesøg kvalitetssikres med foto-dokumentation.
Vinkøleskabe.
Serienummer på vinkøleskabet sidder på indvendig side af skabet, typisk i nederste venstre område. Det er vigtigt at vi modtager dette serienummer før første besøg for at kunne være bedst muligt forberedt.
OBS.
Vinkøleskabe er anderledes end køleskabe. Vinkøleskabe arbejder typisk med flere temperaturer og arbejder mere end køleskabe for at opretholde en ens temperatur. Et vinkøleskab fungerer bedst med en temperaturforskel på ca. 6 grader mellem zone 1 og 2. Hvis du arbejder med større og mindre temperaturforskel, vil dette kunne medføre at vinkøleskabet køler og kører mere.
Der skal vin i vinkøleskabet, vinen holder på temperaturen og vinkøleskabe, der er mindre en ¾ fyldt, fungerer ikke optimalt. Ventilation er vigtig, der skal altid være den oplyste ventilation omkring vinkøleskabet, det er ofte 200cm3 i top og bund samt bag skabet. Vinkøleskabe, der ikke ventileres rigtigt, lever et kort liv uden garanti. Vinskabe som danner is på indv. bagside, danner ofte is pga. manglende ventilation. Vinkøleskabe kan ikke serviceres uden at skabet er tomt ved vores serviceteknikkers ankomst.
Hvis installationer ikke følger oplyste regler, her nævnt, oplyst i salgsmateriale og montagevejledning, faktureres servicebesøg pga. fejlmontage
Ridser og defekt.
Reklamation på ridser og andre skader, kan ikke behandles som en garantisag, efter montage eller ibrugtagning. Fremsend derfor venligst foto-dokumentation inden montage og ibrugtagning, hvor det er synligt at produktet ikke er monteret og afvent en aftalte om service under garanti, inden ibrugtagelse.
Responstid.
Straks efter din henvendelse vil vores servicesystem generere et retursvar om at din henvendelse er modtaget. Senest 2. hverdage efter modtaget henvendelse vil vores eksterne servicefirma AHS, kontakte dig via mail, sms, eller telefonisk. De tilbyder dig en dato for første servicebesøg, inden for 7 dage.
Vinkøleskabe er meget forskellige, trods de syntes at være ens af ydre. Første servicebesøg omhandler fejlfinding og en efterfølgende bestilling af reservedele vil ske sammen dag. Når vi kender dato for modtagelse reservedel, bookes ny aftale om servicebesøg 2. Vores vinkøleskabe er fra flere franske producenter, men ikke uden komponenter fra fjernere egne og derfor ser vi desværre sager med uønsket lang leveringstid på reservedele.
Hos Falmec Danmark har vi en service-koordinator, der er tovholder på alle servicesager. Men ved vinkøleskabe har du direkte dialog med den lokale installatør. Sammen med AHS.dk vil vi gøre alt har at håndtere denne opgave, hurtigst og bedst muligt. Garanti og servicebesøg kvalitetssikres med foto-dokumentation.
Falmec Danmark ApS.
Kommentarer
0 kommentarer
Artiklen er lukket for kommentarer.