Tak for din henvendelse til Falmec Danmark Service afd.
For at kunne yde en effektiv service vedr. vores emfang og vinkøleskabe, har vi brug for følgende informationer fra dig:
Navn, adresse, mobil-telefonnr. og e-mail. Udfyld venligst vores serviceformular på hjemmesiden falmecdanmark.dk/service eller dette link: Service formular
Benyt venligst kun denne online service.
Garanti eller service på timeløn
Garanti og reklamationsret er naturligvis efter gældende danske regler. I forbindelse med oprettelse af garantisager skal produktets serienummer oplyses, gerne vedlagt som foto. Opgiv venligst hvor og hvornår du har købt produktet, samt kopi af faktura.
Hvis varen er ud over garantiperioden, henviser vi til vores samarbejdspartner Aktiv Hvidevare Service på tlf.nr. 7010 1005.
Ved en eventuel fejlmontage/fejlbetjening koster servicebesøget kr. 895 inkl. kørsel og moms. De første 30 min. er inkluderet i prisen. Hvis servicebesøget strækker sig der ud over afregnes med yderligere kr. 250,- pr. påbegyndt 15.min.
Ridser og defekt
Ved reklamation pga. fragtskade, ridser på produktet m.m., bedes du omgående rette henvendelse til os på tlf. 7552 1144 eller sende en mail på info@falmec.dk med fotodokumentation inden montage og ibrugtagning. Du bedes afvente afklaring af sagen inden montering.
Responstid
Når vi har indhentet de informationer, vi har brug for fra dig, overgiver vi sagen til vores eksterne samarbejdspartner og du vil blive kontaktet af dem indenfor 48 timer.
Så vidt det er muligt sendes eventuelle reservedele, inden montøren skal på besøg ved dig. Dette for at undgå, at du bliver forstyrret mere end nødvendigt. I situationer hvor der kan opstå ventetid mht. reservedele, bestræber vi os på, at orientere dig og skaffe reservedele så hurtigt som muligt.
Emfang
For at vi kan servicere dit emfang, er vi nødt til at bede om serienummeret. Serienummeret på vores emfang kaldes K-nummer og består af 11 tal startende og sluttende med K.
Dette K-nummer finder du bag fedtfilteret på indvendig side af emfanget. Se her hvordan du finder nummeret: Sådan finder du dit serienummer
Aftræk
Det er vigtigt, for at emhætten yder sit bedste, at aftrækket er dimensioneret optimalt. Falmecs emfang arbejder oftest med en aftræksdiameter på ø150mm. Det er afgørende at bøjninger, reduktioner samt modstand i taghætter, begrænses så meget som muligt. Ellers kan det nedsætte emhættens ydeevne og øge lydniveauet. Det er derfor vigtigt at sikre sig, at taghætte og lignende er i stand til at håndtere emhættens aftræksbehov.
Reduceres aftrækket eksempelvis fra 150mm til 125mm, skal man forvente et effekttab på minimum 20%, og samtidigt vil man opleve et noget højere lydniveau.
En god måde at afprøve emfang og aftræk på, er at afinstallere emfangets aftræk. Således undgås modstanden fra taghætte, reduktioner og lignende, hvilket gerne skulle give en anden aftræks- og lydoplevelse.
Aftræk og ekstern motor på et koldt loft, skal isoleres så der ikke dannes kondens.
Vi gør opmærksom på, at hvis det viser sig at fejlen ikke skyldes produktfejl, men fejl på installation eller fejlbetjening, faktureres du for servicebesøget.
Vinkøleskabe.
Serienummeret på vinkøleskabet sidder på indvendig side af skabet, typisk i nederste venstre område.
Vinkøleskabe har ofte flere zoner. Den kolde er øverst og den varme er nederst. For at skabet fungerer, skal der gerne anvendes en temperaturforskel på mellem 5-8 grader.
Vinkøleskabet er skabt til at køle væske og ikke luft. Det er derfor vigtigt, at vinskabet bruges efter den volume, det er designet til. Et vinskab skal minimum være 2/3 fyldt op af vin, for at fungere optimalt.
Skabet afgiver varme, når det arbejder og derfor er det oplyste ventilationskrav vigtigt at overholde.
Et vinskab skal uhindret kunne komme af med restvarme fra nedkølingen. Et vinskab, uden vin eller med forkert ventilation, kører mere end normalt. Det kan medføre, at vinskabet vil danne kondens. Et vinkøleskab på overarbejde afgiver mere kondens end den indbyggede kondensbakke kan håndtere, hvilket kan medføre vandskade.
Hvis installationen ikke følger montagevejledningen, som er oplyst i salgsmaterialet, faktureres du for servicebesøget.
Vores serviceafdeling er altid klar til at besvare din henvendelse, hvis der er spørgsmål til ovenstående.
Med venlig hilsen
Falmec Danmark ApS.
Kommentarer
0 kommentarer
Artiklen er lukket for kommentarer.